Тагове: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
От компанията съобщиха, че проектът Audi R8 V12 TDI е замразен. Главната причина за спирането на проекта е високата крайна цена на модела.
"Модифицирането на автомобила, позволяващо му да се движи с дизелово гориво коства много средства, които трудно ще се оправдаят, имайки предвид броя на продажбите които реализират подобни модели", съобщава изданието Auto Express, цитирайки високопоставен служител на компанията.
За крайното решение на Audi е повлиял и факта, че дизеловите агрегати са по-малко търсени в САЩ, а на американският пазар се реализират една трета от продажбите на модела.
Това бе една от най-очакваните премиери за 2009 година, която щеше да промени напълно светът на спортните автомобили.
Дизеловата версия на колата ускорява до 100 км/ч. за 4.2 секунди, а максимална й скорост надхвърля 300 км/час. Със своята мощ и икономичност R8 V12 TDI беше на път да се превърне в перфектната спортна кола.
Агрегатът V12 TDI разполага с 500 конски сили и 1000 Нм. въртящ момент. Оборудван е с два турбо-компресора, които се грижат да няма „турбо-дупка“, а пика на въртящия момент се достига, още при 1750 оборота в минута. Модела отговаря на нормата за опазване на околната среда Euro 6, която ще влезе в сила чак през 2014 година.
Както стана ясно, единствената причина да бъде спрян проекта Audi R8 V12 TDI е високата крайна цена на модела. Както знам скъпите коли винаги са били търсени и ще продължават да се купуват, така че нищо чудно след някоя друга година да видим модела в шоурумите на компанията.
В Audi подготвят за пазара нов мини модел, наречен Е1. За него експерти от фирмата твърдят, че ще възроди идеологията на оригиналният Mini (преди преминаването му към BMW). Колата ще бъде супер ефективна, предназначена главно за движение в града. Audi E1 ще бъде произвеждан на платформата на бъдещия VW up! и ще завоюва за луксозната фирма нови пазарни територии.
В концепцията на Audi и Volkswagen Group, това ще бъде модел позициониран под А1, който ще се произвежда на платформата на Polo и ще се появи на пазара идната година.
Бъдещият Audi E1 ще бъде на пазара през 2011 и ще се превърне в първият модел на фирмата носещ обозначението „E”. След него ще се появят още няколко нови модели от група „Е”, които ще променят значително общата картина в Audi, в полза на екологичните и ефективни модели.
Дизайнът на автомобила е в стила на най-новите модели на фирмата и лесно позволява мини автомобилът да бъде разпознат като типично Audi. Характерната голяма радиаторна решетка, футуристичните предни и задни LED светлини, високата задна част са отличителни белези за бъдещия Е1.
В интериора ще видим обичайния лукс за модел на Audi, висококачествени материали и безупречна изработка. Колата ще предлага портативна сателитна навигация, сателитен телефон, MP3 плейър с чувствителен дисплей. Колата ще се стартира с карта, влизаща в отвор разположен в централната конзола.
Колата ще предлага конфигурация от типа на тази при Toyota iQ, което значи 2+1 с много простор отпред и достатъчно място за багаж отзад (когато там няма някой дребен пасажер).
С Audi E1 ще се предлагат доста двигатели, но безспорно най-интересна ще бъде изцяло електрическата версия. В нея ще се комбинира електромотор задвижващ предните колела с литиево-полимерни батерии. Колата ще бъде идеална за градско движение с достатъчна динамика за градските улици. Ускорението от 0 до 100 км/час ще бъде за около 10 секунди. С едно зареждане (от стандартната електрическа мрежа) електромобилът ще изминава 160 км. Колата ще има спирачна система регенерираща кинетичната енергия в електрическа.
В допълнение към електрическия вариант на Е1 ще има и бензинови и дизелови версии на колата. Сред тях ще бъдат и новите турбодвигатели (бензинов и дизелов) с два цилиндъра и обем 600 см3. При тях вредните емисии CO2 ще бъдат под 100 г/км, а средният разход на гориво няма да надвишава 2.5 литра на 100 км. Вероятно ще има и вариант с трицилиндров бензинов двигател с обем 1.2 литра.
Вече е известно, че Audi E1 ще се произвежда в завода на VW Group в Братислава, Словакия. Там ще правят и VW up!, включително и вариантите с марката на Skoda и SEAT.
Предварителните очаквания са цената на Audi E1 да бъде около 13 000 евро, което ще го направи силен съперник на бъдещия електрически Smart ForTwo и хибридния Fiat 500.
В много страни от Европейския съюз ще се полага държавна помощ за всеки закупил електромобил. Например във Великобритания от 2011 г. ще се дават до 5000 паунда (около 5 800 евро) на всички купувачи на електрически и хибридни автомобили. Това означава, че бъдещият Audi E1 ще струва на поданиците на Кралица Елизабет Втора само около 7 000 евро.