Тагове: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0
Германската компания Audi, която наскоро анонсира първото в индустрията генериращо енергия окачване, представя още една технология, свързана с шасито на автомобила. Става дума за пружини, които са изработени от армирани със стъклени влакна полимери (GFRP).
Иновативният продукт ще се появи при моделите на марката още тази година, като от Audi споделят единствено, че първият им автомобил с новите пружини ще бъде седан със средни размери.
Изработените от GFRP пружини са с около 40% по-леки от стандартните. Масата на всяка една от тях е само 1,6 кг, докато стоманен аналог тежи приблизително 2,7 кг.
Проста сметка показва, че изработените от усилен полимер от стъклени нишки пружини ще спестят на превозното средство незначителните 4,4 кг. Според инженерите на Audi обаче, промяната ще бъде усетена от шофьорите, тъй като олекотяването се прави на ключово за управлението и поведението на автомобила място.
Освен по-леки, новите пружини са и по-устойчиви. Те не корозират и издържат на химическите елементи, с които се обработват пътищата. Сравнени със стоманена пружина, изградените от GFRP компоненти са по-дебели и имат по-малко спираловидни навивки